V roce 1987 Chrysler Corporation představil dvě nová kompaktní auta Dodge Shadow a Plymouth Sundance...
...která měla nahradit Dodge Charger/Plymouth Turismo resp. Dodge Omni/Plymouth Horizon. Kromě toho Shadow nahradil také AMC-Renault Alliance (Renault 9). Shadow a Sundance byly vyráběny v závodech Sterling Heights (Michigan) a Toluca (Mexiko). První vůz sjel z výrobní linky 25. srpna 1986.
Oba modely (tří a pětidveřové) byly postaveny na upravené platformě K, známé jako P-body, která byla založena na kombinaci odpružení z Dodge Daytony a zkrácené a upravené karoserie Dodge Lancer.
Přestože Shadow vypadal, že má kufr, byl to hatchback. U Dodge to považovali za zvláštní rys a v reklamních materiálech odkazovali na "skrytou všestrannost hatchbacku". Poměrně velká kapacita zavazadelníku byla hlavním bodem pro prodej. Peugeot 309, který byl vyvinut s cílem nahradit evropský Horizon (Talbot Horizon), používal podobné rozvržení na prodloužené platformě malého Peugeotu 205.
Podnik Carrolla Shelbyho upravil Shadow jako sportovní vozidlo známé pod označením Shelby CSX (Carroll Shelby Experimental), které bylo vybaveno přeplňovaným motorem 2.2, který měl výkon 174 koní (130 kW). Vzhledem k výkonnému motoru a nízké hmotnosti bylo auto schopné zrychlení srovnatelného s mnoha sportovními vozy z té doby. Verze bez mezichladiče s výkonem 150 koní (112 kW) byly prodány společnosti Thrifty (Thrifty Car Rental) jako Shelby CSX-T.
V roce 1989 proběhla úprava předních světel. Původní zapuštěné (sealed-beam) byly nahrazené novými aerodynamičtějšími světlomety. Mezi další drobné změny patří nová maska chladiče v barvě vozu a pozměněné zadní svítilny.
Kabrio verze Shadow debutovala v roce 1991. Ve stejném roce Dodge zavedl cenově výhodnou verzi "America" u tří a pětidveřových verzí. V té době byl Shadow (společně se svým příbuzným Sundance) nejlevnějším autem na trhu se standardně montovaným airbagem řidiče. Ten byl od roku 1990 standardním vybavením všech vozidel Chrysler Corporation pro US trh.
V roce 1994 jsou (v souladu s federálními bezpečnostními předpisy) Dodge Shadow vybaveny "automatickými bezpečnostními pásy". Tyto bezpečnostní pásy však nejsou v souladu s kanadskými bezpečnostními předpisy. Plymouthy Sundance pro kanadský trh nadále pokračovaly s používáním "manuálních" bezpečnostních pásů a proto Dodge Shadow modelového ročníku 1994 nemohou být legálně dovezeny do Kanady (a zpět).
Výroba P-bodies skončila 9. března 1994. Shadow a Sundance byly nahrazeny modely Dodge/Plymouth Neon.
Dodge Shadow mohly nabídnout řadu čtyřválcových motorů 2.2 nebo 2.5, včetně přeplňovaných verzí. Atmosférické verze byly, s výjimkou Mexika, vybaveny vstřikováním paliva. Motory byly laděny spíš pro točivý moment, než pro výkon, což v číslech (která se zdají být obráceně, jak u Hondy Civic) znamená například výkon 93 koní a točivý moment 165 Nm u základního modelu s atmosférickým 2.2 motorem. Motor 3.0 V-6 (Mitsubishi) byl do nabídky přidán později.
Všechny modely byly standardně vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou, 3-st. automatika byla "na přání" u čtyřválcových motorů a 4-st. automat byl k dispozici pro motory V-6. V roce 1990 byly manuální převodovky upraveny tak, aby zařazení zpětného chodu bylo jednodušší.
Motory pro P-bodies:
- 2.2 I4 - 93 HP (69 kW), 165 Nm
- 2.5 I4 - 97 HP (71 kW), 183 Nm
- 3.0 V6 - 142 HP (106 kW), 232 Nm
- 2.2 turbocharged I4 - 146 HP (109 kW), 230 Nm
- 2.2 turbocharged I4 - 174 HP (130 kW), 237 Nm (Shelby Turbo II.)
- 2.2 turbocharged I4 - 174 HP (130 kW), 285 Nm (CSX-VNT)
- 2.5 turbocharged I4 - 150 HP (112 kW), 258 Nm
- 2.5 turbocharged I4 - 151 HP (113 kW), 285 Nm
Prvky výbavy zahrnovaly elektrické ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání, tempomat, výškově nastavitelný volant, přerušovaný chod stěračů (v základu pouze dvourychlostní LO/HI), stropní konzola s čtecí lampičkou, kompasem a teploměrem, přístrojový panel s otáčkoměrem (verze Highline), "light package" zahrnující osvětlení zavazadlového prostoru, přihrádky před spolujezdcem, motorového prostoru (při otevření kapoty) a stropní světlo (při otevřených dveřích). Výbava dále obsahovala otevírání zavazadlového prostoru z místa řidiče, vyhřívání zadního skla, světlomety do mlhy, litá kola, kryt složené střechy (u kabrioletů), audiosoupravu Infinity, elektricky ovládané sedadlo řidiče, kontrolky otevřených dveří a malého množství kapaliny do ostřikovačů. Vozidla vybavená turbodmychadlem měla také ukazatel tlaku turbodmychadla. Kotoučové brzdy na všechna kola byla k dispozici pouze u vyšších stupňů výbavy.
V roce 1993 byl k dispozici ABS systém Bendix-4.
Od roku 1990 byl standardně dodáván airbag řidiče, díky němuž získal Shadow při crash testech pozoruhodné hodnocení na auto této kategorie: 4* řidič, 5* cestující (1993 testů).
Stupně výbavy:
Hatchback (3-5 door):
- base - 1987-1990; 1993–1994
- S- 1991-1992 (Canada)
- ES - 1987-1994
- America - 1991-1992 (sold in the U.S)
- Highline - 1991-1992
Convertible:
- Highline - 1991-1993
- ES - 1991-1993
Od dubna 1988 Chrysler nabízel Dodge Shadow také na několika evropských trzích. Auto, jednoduše nazvané Chrysler ES, bylo založeno na Dodge Shadow ES a bylo to prakticky stejné auto, akorát bez označení Dodge Shadow (více zde: http://mini-mopar.bloger.cz/Technicky-koutek/Evropa-vs-USA ). Chrysler ES byl k dispozici pouze s třídveřovou karoserií a základní motor byl 2.2 (atmosférický). Přeplňovaný motor byl jako volitelná výbava. V roce 1989 byl motor 2.2 nahrazen motorem 2.5 (N/A i turbo). Motory byly spřaženy s manuálními pětistupňovými převodovkami, 3-st. automat byl za příplatek.
Vzhledem ke špatným prodejním číslům byl prodej Chrysleru ES v polovině roku 1991 ukončen, přičemž Chrysler tento segment obnovil až v roce 1995 modelem Neon.