Před pár dny jsem zavezl Chryslera ke kamarádovi na servis...
V plánu byla výměna těsnění pod hlavou, všech ostatních těsnění kolem hlavy (termostat, ventilové víko atd.), výměna výfuku (tlumič + koncovka + vstupní trubka) a výměna oleje a filtrů.
Součástí výměny těsnění pod hlavou je i srovnání hlavy, zabroušení ventilů, výměna gufer a hlavně tlaková zkouška. Při ní bylo zjištěno, že je hlava prasklá a to hned ve čtyřech místech! Praskliny jsou na všech čtyřech válcích mezi ventily (viz obr.). Oprava (zavaření) by byla možná, ale lepší řešení je výměna hlavy za nový kus. Ten jsem již objednal a teď čekám, až dostanu informaci, že dorazil. Měla by to být nová a hlavně kompletní hlava (včetně ventilů, pružin, vahadel, vačky atd.).
Výměna těsnění pod hlavou se sice prodražila a je časově náročnější, než byl původní předpoklad, ale snad bude zase pár let klid...
ES bez hlavy...
Místa, kde je hlava prasklá (označena červeně)...